Minden jó, ha a kipufogó vége jó
Bencesport 2006.03.13. 20:21
A gondosan, jól megválasztott hátsó dob, nagyban hozzájárulhat a motor teljesítmény-növekedéséhez.
Szimpla, dupla, két oldali; kályhacső, ovál, DTM. Avatatlan szemeknek csak ez tűnik fel, amikor egy tuning kipufogóval felszerelt autó fenekével találják szemben magukat. A motor felbőgésével ehhez párosul a néhány esetben dobhártyaszaggató zaj, aminek a forrása a látványra igen tetszetős kipufogóvég. Pedig a kipufogótuning ennél sokkal többet jelent. A krómozott vég előtti jól megválasztott hátsó dob nagyban hozzájárulhat a motor teljesítmény-növekedéséhez. A kipufogó rendszer adja meg ugyanis a motornak szükséges fojtást, és vezeti el a motorban keletkező gázokat. A fojtás és a gázok elvezetési sebességének módosítása a kipufogótuning lényege.
Persze ahány tulajdonos, annyi féle igény, de itt is érvényesül az olcsó hús és a híg lé kapcsolatát feszegető közmondás. Alapvető szempont a kipufogórendszer tuningolásánál a felhasznált anyagok minősége. Számtalan gyártó kínál már a magyar piacon is a küllemével vonzó hátsó dob + vég kombinációkat, de felelős autós nyugodt szívvel csak rozsdamentes acél alkatrészeket szerez be. Iránymutató lehet ezen kívül a gyártó által a termékekre vállalt garancia mértéke. Magabiztos gyártó nem rest akár 5 éves garanciát is vállalni a kipufogóira - és ebben már mi is megbízhatunk.
A holland JAMA Engineering mindenképp azok közé a gyártók közé tartozik, akiket megillet ez a bizalom. Laser Deeptone néven mintegy 30 éve gyártják teljesítményfokozó kipufogórendszereiket, és a komoly kutató-fejlesztő munkának köszönhetően szinte naponta új modellekkel állnak elő. A motorkipufogók terén komoly sikereket értek el, hiszen több német motorkerékpárgyár (pl. a BMW) sportkipufogó-beszállítói. Ezen kívül rendszeres partnerei a holland és a német túraautós bajnokságok egyes csapatainak. Ezekből is látható, hogy a Laser márkanév Nyugat-Európában már nem ismeretlen.
A már Magyarországon is elérhető, kiváló minőségű hátsó dobok és végek új generációja teljes egészében 304-es rozsdamentes acélból készül, és a még vonzóbb látvány kedvéért az egész dob polírozva kerül forgalomba. A 2006-os fejlesztéseknek köszönhetően már olyan új típusokhoz is kaphatók Laser Deeptone rendszerek, mint a Citroen C2, az Opel Astra H, a Renault Clio III, az új Swift vagy a Volkswagen Golf V.
Origo
|